Audyt Warstwowy Procesu, czyli LPA w praktyce
Opis
Przedmiotem szkolenia jest zapoznanie uczestników z możliwościami stosowania Audytu Warstwowego Procesu (Layer Process Audit - LPA) według wymagań IATF, AIAG i CQI-8, mając za cel wzrost stabilności procesu. Szkolenie przygotowuje kandydatów do pełnienia funkcji Lidera LPA, mającego za zadanie nadzór nad zdefiniowaniem obszarów stosowania omawianego podejścia. Uczestnik szkolenia będzie partnerem mogącym podjąć skuteczną współpracę z pracownikami organizacji posiadającymi wiedzę w tym temacie. Szkolenie przygotowuje do rozpoczęcia procesu implementacji podejścia ciągłego doskonalenia w organizacji, utworzenia zespołu optymalizacji procesów. Szkolenie służy tez wypracowaniu własnego zdania na temat zasadności zastosowania podejścia.
Cele szkolenia:
- opanowanie teoretycznej i praktycznej wiedzy na temat LPA,
- praktyczne opanowanie metodyki postępowania,
- nabycie umiejętności organizacji procesu szukania rozwiązań i prawdziwych przyczyn problemów, a nie "gaszenia pożarów",
- nauka konstruktywnego i systematycznego podejścia do analizy i skutecznej eliminacji problemów procesowych,
- praktyczne przećwiczenie nabytych umiejętności z wykorzystaniem narzędzi takich jak: instrukcja stanowiskowa standaryzowana (SOP), layout'y, wykresy czasowe, harmonogramowanie, pytania audytowe, check-list'y, PDCA Deminga.
Profil uczestnika
Szkolenie zaprojektowane dla kadry kierowniczej wyższego i średniego szczebla, managerów firm, managerów produkcji, planistów, a także pracowników operacyjnych oraz pracowników działów jakości.
Korzyści dla uczestników
- wykorzystanie umiejętności spojrzenia na problemy procesowe,
- poznanie skutecznych zasad postępowania z procesami organizacji, ich kontroli w różnych warstwach i na różnych poziomach,
- skuteczne porozumiewanie się z zespołem rozpatrującym problemy i przyczyny źródłowe (Root Causes),
- podniesienie skuteczności pracowników w działaniach procesowych.
Metody szkolenia
- inspirująca dyskusja na przykładach,
- prezentacja multimedialna,
- warsztaty i ćwiczenia praktyczne,
- studium przypadku oparte na scenkach filmowych.
Program szkolenia
Główne narzędzia będące przedmiotem szkolenia/wdrożenia zostały wymienione w celach i korzyściach. Natomiast szczegółowy program, "szyty na miarę", może zostać udostępniony na życzenie klienta.
Harmonogram
Przedstawiamy Państwu przykładowy harmonogram szkolenia.
Harmonogram | Dzień 1 | Dzień 2 | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Rejestracja uczestników | 9:45 - 10:00 | |||||
Zajęcia | 10:00 - 11:00 | 9:00 - 11:00 | ||||
Przerwa | 11:00 - 11:15 | 11:00 - 11:15 | ||||
Zajęcia | 11:15 - 13:00 | 11:15 - 13:00 | ||||
Obiad | 13:00 - 13:45 | 13:00 - 13:45 | ||||
Zajęcia | 13:45 - 15:00 | 13:45 - 15:00 | ||||
Przerwa | 15:00 - 15:10 | 15:00 - 15:10 | ||||
Zajęcia | 15:10 - 17:00 | 15:10 - 16:00 |