Szukaj w serwisie

Autorytet i wywieranie wpływu


Cele szkolenia

Celem tego szkolenia jest zaprezentowanie najskuteczniejszej wiedzy z zakresu psychologii poznawczej oraz Psychologii wywierania wpływu. Przedstawione zostaną techniki wykorzystywane przez osoby na co dzień zajmujące się skuteczną komunikacją z drugim człowiekiem, największych korporacji w kraju, służące uzyskiwaniu celów biznesowych. W trakcie szkolenia uczestnicy wezmą udział w warsztatach i ćwiczeniach, bazujących na prezentowanej wiedzy. 

Do góry

Profil uczestnika

Osoby, którym zależy, aby w kontaktach biznesowych wywierać silny i skuteczny wpływ na innych ludzi oraz budować wrażenie własnej osoby, jako człowieka z autorytetem.

Do góry

Korzyści dla uczestników

 

  • uzyskanie wiedzy z zakresu psychologii poznawczej oraz Psychologii wywierania wpływu,
  • poznanie technik wykorzystywanych przez osoby na co dzień zajmującymi się skuteczną komunikacją z drugim człowiekiem, największych korporacji w kraju,

Do góry

Metody szkolenia

Forma szkolenia zawiera minimum treści przekazywanych w postaci wykładu. W pracy trenerskiej wykorzystuję:
  • odgrywanie ról,
  • testy i kwestionariusze psychologiczne i ich analizę,
  • dyskusje moderowane,
  • gry symulacyjne odwzorowujące realia biznesowe i korporacyjne,
  • analizę przypadków,
  • burzę mózgów,
  • ćwiczenia zaspołowe.

Do góry

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych - 2 dni

Do góry

Program szkolenia

Dzień I. Autorytet. Kim dla mnie jest? Wymiana doświadczeń, pomiędzy uczestnikami szkolenia i trenerem.
  1. Autorytet. Wzorzec. Lider. Czyli kto?
  • dyskusja z uczestnikami szkolenia i porównanie z innymi, którym zadano pytanie: „Kim jest dla Ciebie autorytet?”,
  • autorytet w świetle psychologii poznawczej, osobowości i społecznej:
    • rodzaje zachowań, postaw i sposobów komunikacji budujących aurę osoby z autorytetem.
  • wywieranie wpływu na samego siebie, czyli słów też kilka o emocjach.
  1. Kluczowe umiejętności niezbędne w budowaniu postawy osoby z autorytetem:
  • zjednywanie ludzi,
  • sztuka wywierania wpływu, jako elementy kreowania wizerunku,
  • jakie cechy osobowości i temperamentu sprawiają, że ludzie postrzegają daną osobę, jako autorytet?
  • od czego zależy autorytet?
  • typy liderów i autorytetów,
  • wartości, przekonania charakterystyczne dla liderów i osób z autorytetem.
  1. Wizerunek autorytetu:
  • pewność siebie i poczucie własnej wartości,
  • charyzma – czy można się tego nauczyć?
  • umiejętność wywierania wpływu i przekonywania do własnych poglądów,
  • pokora, opanowanie, pogoda ducha, czyli emocje i nastawienie u liderów i osób z autorytetem.
  1. Ja jako lider, czyli koncepcja Poziomów Logicznych, wg Georga Batesona i jej zastosowanie w budowaniu autorytetu:
  • prezentacja Koncepcji Poziomów Logicznych,
  • wpływ poszczególnych poziomów na siebie i na system oraz analiza charakterystycznych i specyficznych problemów na styku poszczególnych poziomów,
  • poziom Pierwszy: Środowisko. Przegląd i analiza dostępnych zasobów i możliwości ich wykorzystania do realizacji celów biznesowych firmy,
  • poziom Drugi: Obserwowalne zachowania w konkretnym środowisku. Analiza zachowań własnych i planowanie zmian,
  • poziom Trzeci: Umiejętności. Przegląd kompetencji i umiejętności zawodowych niezbędnych do wywierania wrażenia lidera i osoby z autorytetem,
  • poziom Czwarty: Przekonania/Wartości Liderów. Wpływ przekonań na realizacje celów biznesowych i na postrzeganie samego siebie jako osoby posiadającej autorytet,
  • poziom Piąty: Tożsamość. Charakterystyka i zdefiniowanie ról, zachowań, przekonań, sposobów funkcjonowania,
  • poziom Szósty: Misja. Analiza kierunku własnego rozwoju, zdefiniowanie i ustalenie strategicznych celów i zadań,
  • określenie i zdefiniowanie własnej roli, jako osoby posiadającej autorytet, na wszystkich Poziomach Logicznych – ćwiczenia indywidualne.
Dzień II. Wywieranie wpływu na innych. Psychologia poznawcza wg. Prof. Martina Seligmana.
  1. Wywieranie wpływu. Psychologia Poznawcza. Prof. Martin Seligmana. Hakerzy Umysłów.
  2. Szukający dziury w całym, pesymistycznie nastawiony do oferty, wiecznie niezadowolony klient:
  • jak i o czym myśli taki typ klienta? 
  • techniki i sprzedaży pod ten typ klienta,
  • strategie budowania długofalowych relacji z tym typem klienta.
  1. Obiecujący przysłowiowe gruszki na wierzbie, „lejący wodę” i oderwany od rzeczywistości klient:
  • jak i o czym myśli taki typ klienta?
  • techniki sprzedaży pod ten typ klienta,
  • strategie budowania długofalowych relacji z tym typem klienta.
  1. Styl Sortowania Informacji, odpowiedzialny za sposób postrzegania faktów i drugiego człowieka, w procesie sprzedaży:
  • czteropolowa Matryca, Nieświadomego Systemu Ocen, czyli jak zostanę oceniony przez klienta, w momencie kiedy rozpoznam jego SSI oraz jak zostanę oceniony gdy będę się komunikował niezgodnie z rozpoznanym SSI,
  • zarządzanie Nieświadomym Systemem Ocen w trakcie sprzedaży.
  1. Zadufany w sobie, najmądrzejszy w całym mieście, nieliczący się z opinią z innych klient:
  • sposoby rozkodowania stylu myślenia klienta o powyższych cechach,
  • techniki sprzedaży pod ten typ klienta,
  • strategie budowania długofalowych relacji z tym typem klienta.
  1. Chwiejny niczym chorągiewka na wietrze, bez własnego zdania i opinii, czyli klient, który nie potrafi samodzielnie podjąć żadnej decyzji, bo nie ma pełnomocnictw:
  • styl myślenia i postrzegania kontaktu przez ten typ klienta,
  • techniki sprzedaży pod ten typ klienta,
  • strategie budowania długofalowych relacji z tym typem klienta.
  1. Styl Sortowania Informacji, odpowiedzialny za sposób podejmowania decyzji, w procesie sprzedaży:
  • czteropolowa Matryca, Nieświadomego Systemu Ocen, czyli jak zostanę oceniony przez klienta, w momencie kiedy rozpoznam jego SSI, oraz jak zostanę oceniony gdy będę się komunikował niezgodnie z rozpoznanym SSI,
  • zarządzanie Nieświadomym Systemem Ocen, w trakcie sprzedaży.
  1. Egocentryczny, myślący tylko i wyłącznie o sobie samym, karierowicz, o osobowości narcystycznej, czyli klient, który wpatrzony jest tylko i wyłącznie w siebie:
  • jak myśli taki typ klienta i jak do niego trafić,
  • techniki sprzedaży pod ten typ klienta,
  • strategie budowania długofalowych relacji z tym typem klienta.
  1. Podejrzanie myślący o „dobru korporacji”, cwaniaczek i manipulator w jednej osobie, czyli klient w przebraniu „Matki Teresy”:
  • jak i co myśli taki typ klienta i jak go skutecznie przekonać,
  • techniki sprzedaży pod ten typ klienta,
  • strategie budowania długofalowych relacji z tym typem klienta.
  1. Styl Sortowania Informacji, odpowiedzialny motywację do podejmowania działań:
  • czteropolowa Matryca Nieświadomego Systemu Ocen,
  • zarządzanie Nieświadomym Systemem Ocen.
  1. Stworzenie 6 typów klientów w oparciu o Style Sortowania Informacji, i skonstruowanie najskuteczniejszych narzędzi, w postaci „autorskich” technik, mających na celu, finalizację sprzedaży i realizację planów sprzedażowych.
  2. Połączenie zdobytych umiejętności z zakresu osobowości lidera, stylu komunikacji lidera, oraz zachowań niewerbalnych lidera, z poczuciem pewności siebie:
  • ćwiczenia, których głównym celem będzie rozwinięcie umiejętności z zakresu komunikacji niewerbalnej, cechującej liderów oraz wzmocnienie poczucia pewności siebie.
  1. Określenie i zdefiniowanie własnej roli, jako osoby posiadającej autorytet, na wszystkich Poziomach Logicznych – ćwiczenia indywidualne.
  2. Zagrożenia, czyli jak na pewno nie uda Ci się sprawiać wrażenia osoby z autorytetem:
  • pycha, czyli przeświadczenie, że jestem lepszy od innych,
  • słyszenie, ale nie słuchanie, czyli umiejętność zjednywania ludzi,
  • złudzenie omnipotencji – już nic więcej nie muszę bo wiem wszystko,
  • raz tak, raz tak, czyli, po co być konsekwentnym,
  • etyka i moralność w biznesie – kodeks etyczny osoby z autorytetem.
  1. Rozwój umiejętności wspierających budowanie autorytetu:
  • umiejętności udzielania informacji zwrotnej,
  • umiejętności udzielania pochwał i krytyki,
  • umiejętność budowania relacji z innymi ludźmi.
  1. Analiza komunikacji niewerbalnej, charakterystycznej dla liderów:
  • ton głosu, tempo mówienia,
  • gesty, postawa ciała.
  1. Postawa ciała, ton głosu, charakterystyczne gesty i ich wpływ na nieświadomość osób, poddawanych tego typu wpływowi.
  2. Połączenie zdobytych umiejętności z zakresu osobowości lidera, stylu komunikacji lidera, oraz zachowań niewerbalnych lidera, z poczuciem pewności siebie.
  3. Ćwiczenia, których głównym celem, będzie rozwinięcie umiejętności z zakresu komunikacji niewerbalnej, cechującej liderów, oraz wzmocnienie poczucia pewności siebie:
  4. Podsumowanie szkolenia:
  • główne wnioski - Key Learning Points,
  • wskazówki i rekomendacje dla dalszej praktyki,
  • indywidualny plan działania (Action Plan).

Do góry

Harmonogram

Przedstawiamy Państwu przykładowy harmonogram szkolenia.

  Harmonogram   Dzień 1   Dzień 2  
             
  Rejestracja uczestników   9:45 - 10:00      
  Zajęcia   10:00 - 11:00   9:00 - 11:00  
  Przerwa   11:00 - 11:15   11:00 - 11:15  
  Zajęcia   11:15 - 13:00   11:15 - 13:00  
  Obiad   13:00 - 13:45   13:00 - 13:45  
  Zajęcia   13:45 - 15:00   13:45 - 15:00  
  Przerwa   15:00 - 15:10   15:00 - 15:10  
  Zajęcia   15:10 - 17:00   15:10 - 16:00  

Do góry
 
Skontaktuj się z nami Kontakt 22 460 46 00
Zarejestruj się na szkolenie Rejestracja na szkolenia
Zobacz nas na Facebooku Zobacz naszą stronę na Facebooku
Zobacz nas na YouTube Zobacz nasz kanał na YouTube
 
Poleć tą stronę w Google