Szukaj w serwisie

Etykieta w biznesie – savoir-vivre i dress code


Opis

W dzisiejszym świecie swobody w nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji biznesowych znajomość zasad etykiety i standardów dress code’u staje się wartością niezwykle pożądaną. Savoir-vivre nie tylko reguluje zasady funkcjonowania w ramach społeczności biznesowej. Umiejętność jego zastosowania w praktyce jest kluczowa dla budowania wizerunku i wiarygodności, które są podstawą sukcesu zawodowego poszczególnych osób oraz organizacji, którą reprezentują. Mimo świadomości istoty zagadnienia, większość pracowników polskich przedsiębiorstw ma problem z poprawnym przywitaniem się, elegancką wymianą wizytówek czy właściwym doborem stroju służbowego.

Niniejsze szkolenie w przyjazny dla uczestników sposób przybliży standardy wyznaczające klasę na płaszczyźnie budowania relacji służbowych w środowisku biznesowym. W jego trakcie zostaną poruszone zagadnienia związane z podstawowymi formami służbowego savoir-vivre’u i zasadami budowania profesjonalnego wizerunku biznesowego. Zaprojektowano je z myślą o tych, którzy pragną poszerzyć swe umiejętności w dziedzinie kontaktów międzyludzkich i rozwiać wszystkie wątpliwości związane z tym co wolno, a czego nie w relacjach z biznesowych.

Do góry

Cele szkolenia

  • poznanie zasad etykiety i protokołu w porównaniu z tradycyjną etykietą towarzyską – świadomość różnic,
  • poszerzenie umiejętności interpersonalnych pomocnych w kontaktach służbowych, na przyjęciach z udziałem klientów, gości honorowych, polityków,
  • zdobycie umiejętności dostosowania odpowiednich zachowań do sytuacji (profesjonalna autoprezentacja, dobór stroju i akcesoriów),
  • umiejętność nawiązywania nowych kontaktów,
  • pewność siebie, swoboda i autorytet.
 

Do góry

Korzyści dla uczestników

  • zdobycie większej pewności siebie, poprzez świadomość własnych zalet,
  • uzyskanie łatwości osiągania celów zawodowych i osobistych,
  • umiejęność unikania kłopotliwych sytuacji,
  • umiejętność tworzenia miłej atmosfery. 

Do góry

Metody szkolenia

Uczestnicy zapoznają się z zasadami etykiety biznesu w części teoretycznej, po czym ćwiczą umiejętności w symulacjach. Ćwiczenia w wiązaniu krawatów, muszek, szali oraz układanie chusteczek do kieszonki.

Do góry

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych - 2 dni

Do góry

Program szkolenia

I dzień

  1. Autoprezentacja:
    • formy przedstawiania siebie,
    • przedstawianie osób,
    • zasady precedencji: spotkanie służbowe, przyjęcie, winda, samochód, konferencje,
    • maniery podczas rozmów telefonicznych, telekonferencji,
    • skuteczne zapamiętywanie imion i nazwisk,
    • tytułowanie kurtuazyjne, służbowe i naukowe,
    • zasady wręczania wizytówek.
  2. Przyjęcia na stojąco:
    • nawiązywanie nowych kontaktów, do kogo można podejść podczas przyjęć? Jak prowadzić konwersację? Jakie poruszać tematy?
    • korzystanie z bufetu,
    • komunikacja niewerbalna – właściwa postawa i odpowiedni kontakt wzrokowy, powitania i pożegnania,
    • jak zrobić „mocne” wejście, zdobyć autorytet?
  3. Zasady w podróży służbowej, czyli etykieta biznesu jako międzynarodowy język kurtuazji.

II dzień

  1. Oficjalne przyjęcia przy stole:
    • przegląd sztućców,
    • maniery przy stole, jak wybrnąć z kłopotliwej sytuacji?
    • jak jeść trudne potrawy (sushi, karczochy, homary)?
    • zaproszenie do restauracji na lunch, kolację,
    • rodzaje serwisu: w stylu angielskim, francuskim, polskim,
    • rola gościa i gospodarza,
    • najczęściej popełniane faux-pas,
    • etykieta wznoszenia toastów.
  2. Wizerunek biznesmena i kobiety biznesu:
    • podstawowe elementy ubioru służbowego,
    • kryteria doboru garderoby,
    • standardy firmy, a zasady etykiety biznesu,
    • dodatki niezbędne w stroju w biurze,
    • sposoby wiązania krawatów, muszek, apaszek, szali oraz układania  poszetek,
    • niewłaściwe elementy stroju,
    • ubiór w dostosowaniu do urody – jak poruszać się w obrębie zasad i dobrze wyglądać?
    • inne elementy wizerunku: włosy, makijaż, paznokcie, zapach,
    • ubiór odpowiedni do okazji,
    • nazwy na zaproszeniach, określające wymagany strój,
    • pytania i odpowiedzi dotyczące wyglądu i ubioru,
    • komunikacja niewerbalna, postawa, czyli jak zrobić dobre wrażenie?

Do góry

Harmonogram

Przedstawiamy Państwu przykładowy harmonogram szkolenia.

  Harmonogram   Dzień 1   Dzień 2  
             
  Rejestracja uczestników   9:45 - 10:00      
  Zajęcia   10:00 - 11:00   9:00 - 11:00  
  Przerwa   11:00 - 11:15   11:00 - 11:15  
  Zajęcia   11:15 - 13:00   11:15 - 13:00  
  Obiad   13:00 - 13:45   13:00 - 13:45  
  Zajęcia   13:45 - 15:00   13:45 - 15:00  
  Przerwa   15:00 - 15:10   15:00 - 15:10  
  Zajęcia   15:10 - 17:00   15:10 - 16:00  

Do góry
 
Skontaktuj się z nami Kontakt 22 460 46 00
Zarejestruj się na szkolenie Rejestracja na szkolenia
Zobacz nas na Facebooku Zobacz naszą stronę na Facebooku
Zobacz nas na YouTube Zobacz nasz kanał na YouTube
 
Poleć tą stronę w Google