Szukaj w serwisie

Lean Management w zakupach


Opis

Lean Management to koncepcja efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem, która zakłada dostosowanie firmy do warunków optymalnego gospodarowania własnymi zasobami. Lean jest procesem ciągłej racjonalizacji całej organizacji oraz jej stosunków z otoczeniem poprzez wprowadzanie licznych zmian w zakresie działalności, w strukturze majątku oraz sposobach zarządzania, ale także w dziedzinie przygotowania zawodowego oraz kształtowania postaw pracowników. 

Lean Management jest sposobem zarządzania przedsiębiorstwem, wykorzystywanym szczególnie w procesie reformowania. Jego istotą jest „wyszczuplanie” przedsiębiorstwa poprzez racjonalizowanie zadań dotyczących zarządzania wartością firmy, zarządzanie personelem, jak też skupienie się na kształtowaniu pozytywnych kontaktów z otoczeniem. Koncepcja Lean Management zmierza do uzyskania wysokiej produktywności i jakości produktów, przy maksymalnym usprawnieniu organizacji i wszelkich procesów pracy. 

W myśl zasad ogólnych wprowadzenie koncepcji zarządzania Laean Management do działu zakupów ma swoje strategiczne uzasadnienie, ponieważ poprzez wyszczuplenie procesów i eliminację szumów ( „przeszkadzaczy”) , można zoptymalizować procesy, jeszcze efektywniej zarządzać KPI będąc czynnym i efektywnym zespołem zakupowym, który w myśl filozofii Lean przyczyni się do obniżenia kosztów, większego dbania o jakość produktów, czy usług co w konsekwencji spowoduje wzrost wartości przedsiębiorstwa na rynku.

Do góry

Cele szkolenia

Celem szkolenia jest przedstawienie narzędzi i technik Lean Management, które od wczesnych lat 90 są uznane i cenione jako filozofia szczupłego podejścia do zarządzania wytwarzania produktu lub usług zgodnych z oczekiwaniami klientów, przy minimalnym koszcie i optymalnym użyciu zasobów, przez eliminację marnotrawstwa w obszarze działu zakupów jako elementu działalności przedsiębiorstwa. Wykażemy, że Lean Management jest metodyką zarządzania umożliwiającą istnienie w organizacji takiej kultury pracy, która pozwala wszystkim jej członkom być zainteresowanym ustawiczną eliminacją marnotrawstwa i podnoszeniem poziomu jakości, aby maksymalnie spełniać oczekiwania klientów oraz dostosowywać się do zmiennych warunków rynku i otoczenia. 

Do góry

Profil uczestnika

Pracownicy działu zakupów z odwagą budowania i usprawniania procesów nowoczesnego działu zakupów w myśl filozofii Lean Management.

Do góry

Korzyści dla uczestników

Aby każdy z uczestników potrafił umiejętnie stosować filozofię Lean Management wskażemy narzędzia Lean, które należy zastosować w poszczególnych obszarach procesu zarządzania zakupami.

Uczestnicy zatem poznają narzędzia Lean oraz metody ich zastosowania. Szczególną uwagę poświęcimy na przekazaniu umiejętności:

  • czym zajmuje się zarządzanie procesem Lean Management,
  • poznają obszary zbędnych kosztów w celu ich redukcji lub eliminacji,
  • nauczą się jak wpływać na terminowość dostaw, partnerską współpracę z dostawcami, podnieść jakość produktu i usług, minimalizować zapasy, a także jak wykorzystywać potencjał grupy zakupowej,
  • poznają obszary dedykowane do outsourcingu,
  • poznają jak zadbać o procesy i procedury, aby zaoszczędzić na czasie i wprowadzić efektywne zarządzanie bieżąca pracą,
  • integrować się z procesami, nie zakupowymi, ale wpływającymi na wspólny efekt i wartość firmy np. zakupy, sprzedaż, logistyka, produkcja.

Formuła szkolenia jest kierowana do osób, które oczekują dynamicznego warsztatu szkoleniowego. 

Do góry

Metody szkolenia

  • prezentacje multimedialne,
  • analizy przypadków opartych na realnych problemach,
  • praca zintegrowana,
  • implementacja narzędzi i rozwiązań dla środowiska działu zakupów,
  • warsztaty – trening.

Do góry

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych - 2 dni

Do góry

Program szkolenia

  1. Organizacja procesu zaopatrzenia:
  • rola działu zakupów w przedsiębiorstwie,
  • wewnętrzny i zewnętrzny łańcuch dostaw,
  • elastyczność i efektywność łańcucha dostaw,
  • zadania dla procesu zaopatrzenia,
  • punkt rozdziału a proces zaopatrzeniowy.
  1. Założenia koncepcji Lean Management:
  • podstawy Lean Management,
  • wymagania klienta – warunki zewnętrzne dla procesu,
  • wartość, której chce klient.
  1. Charakterystyka wybranych narzędzi Lean Management i innych dostosowanych do procesów zakupowych/zaopatrzeniowych:
  • standaryzacja pracy,
  • KPI (dostępność, wydajność, jakość),
  • wskaźnik perfekcyjności dostaw,
  • ocena ryzyka współpracy z dostawcą,
  • poziom obsługi,
  • systemy ERP – jakość dokonywanych analiz dla dokonywania zakupów,
  • 5S – podstawa skutecznego procesu zaopatrzenia,
  • Kaizen – rozwój procesów.
  1. Analiza strumienia wartości:
  • VSM - podstawy,
  • obszary marnotrawstwa w zakupach,
  • niezbędne warunki dla wdrożenia Lean Management,
  • analiza strumieni wartości,
  • mapowanie strumienia wartości,
  • metody przeprowadzania zmian,
  • wybór projektu – ustalanie kolejności zadań.
  1. Procesy zakupowe:
  • wyszczególnienie etapów zachodzących w procesie zarządzania zakupami i wskazanie płaszczyzn, w których można wyeliminować niekorzystne zachowania,
  • optymalizacja procesu zarządzania dostawcami,
  • analiza opłacalności współpracy z dostawcą – model TCO (Total Cost of Ovnership),
  • zarządzanie produktem w gospodarce budowania przewagi konkurencyjnej,
  • kontrola zapasów,
  • optymalizacja zapasów,
  • ryzyko w procesie a zapas bezpieczeństwa.
  1. Integracja procesów zależnych – symulacja przedsiębiorstwa produkcyjnego:
  • wskazanie głównych i wspierających procesów w przedsiębiorstwie,
  • organizacja i optymalizacja procesów,
  • monitorowanie kosztów i zwiększanie efektywności procesów,
  • praktyczne wprowadzenie mechanizmów JiT i Kanban w przedsiębiorstwie.

Do góry

Harmonogram

Przedstawiamy Państwu przykładowy harmonogram szkolenia.

  Harmonogram   Dzień 1   Dzień 2  
             
  Rejestracja uczestników   9:45 - 10:00      
  Zajęcia   10:00 - 11:00   9:00 - 11:00  
  Przerwa   11:00 - 11:15   11:00 - 11:15  
  Zajęcia   11:15 - 13:00   11:15 - 13:00  
  Obiad   13:00 - 13:45   13:00 - 13:45  
  Zajęcia   13:45 - 15:00   13:45 - 15:00  
  Przerwa   15:00 - 15:10   15:00 - 15:10  
  Zajęcia   15:10 - 17:00   15:10 - 16:00  

Do góry
 
Skontaktuj się z nami Kontakt 22 460 46 00
Zarejestruj się na szkolenie Rejestracja na szkolenia
Zobacz nas na Facebooku Zobacz naszą stronę na Facebooku
Zobacz nas na YouTube Zobacz nasz kanał na YouTube
 
Poleć tą stronę w Google