Szukaj w serwisie

Logistyczne wsparcie procesu zaopatrzenia - optymalizacja kosztów zakupu


Cele szkolenia

Proces zaopatrzenia stanowi początek wewnętrznego łańcucha logistycznego w przedsiębiorstwie. Ponoszone koszty zakupu dóbr zaopatrzeniowych decydują więc nie tylko o cenie końcowej wyrobu gotowego, ale również o marży, jaką przedsiębiorstwo będzie mogło osiągnąć przy jego sprzedaży. Dlatego też celem tego szkolenia jest analiza procesu zaopatrzenia pod kątem możliwej optymalizacji kosztów związanych z nabywanymi dobrami.

Do góry

Profil uczestnika

Szkolenie skierowane jest do menedżerów i specjalistów z działu logistyki oraz innych działów w przedsiębiorstwie współuczestniczących w procesie zaopatrzenia i współpracy z dostawcami.

Do góry

Metody szkolenia

Szkolenie prowadzone jest w formie wykładów, dyskusji, wzajemnej wymiany doświadczeń, popartej analizą "przypadków", zadaniami własnymi oraz grą logistyczną.

Do góry

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych - 2 dni

Do góry

Program szkolenia

  1. Proces zaopatrzenia:
    • podstawowe decyzje dotyczące logistyki zaopatrzenia,
    • koszty logistyczne w procesie zaopatrzenia,
    • analiza warunków rynkowych.
  2. Logistyczny system informacyjny w obszarze zaopatrzenia:
    • decyzje typu "make-or-buy",
    • sytuacje kiedy przedsiębiorstwo staje przed decyzją "zrobić czy kupić",
    • analiza ilościowa decyzji "make-or-buy",
    • analiza jakościowa decyzji "make-or-buy".
  3. Klasyfikacje zapasów/materiałów:
    • klasyfikacja ABC i XYZ oraz ich wykorzystanie w celu minimalizacji kosztów zakupy i zarządzania zapasami.
  4. Popularne klasyfikacje dóbr zaopatrzeniowych i ich wykorzystanie w zarządzaniu procesem zaopatrzenia:
    • zarządzanie zapasami (planowanie potrzeb materiałowych, polityki zakupowej) w celu optymalizacji kosztów zakupu,
    • podstawowe sterowniki zapasów,
    • klasyczne systemy sterowania zapasami - konwencjonalne polityki zakupowe.
  5. Systemy planowania potrzeb materiałowych - zarządzanie zapasami w systemie MRP:
    • system zarządzania relacjami z dostawcami,
    • kryteria weryfikacji i oceny dostawców - cena jednostkowa jako kryterium wspomagające,
    • metody weryfikacji i oceny dostawców,
    • budowanie relacji z dostawcami.
  6. Logistyczne strategie zaopatrzeniowe oparte na partnerstwie - kiedy je wdrażać?
    • Just in Time,
    • Quick Response,
    • Vendor Managed Inventory.

Do góry

Harmonogram

Przedstawiamy Państwu przykładowy harmonogram szkolenia.

  Harmonogram   Dzień 1   Dzień 2  
             
  Rejestracja uczestników   9:45 - 10:00      
  Zajęcia   10:00 - 11:00   9:00 - 11:00  
  Przerwa   11:00 - 11:15   11:00 - 11:15  
  Zajęcia   11:15 - 13:00   11:15 - 13:00  
  Obiad   13:00 - 13:45   13:00 - 13:45  
  Zajęcia   13:45 - 15:00   13:45 - 15:00  
  Przerwa   15:00 - 15:10   15:00 - 15:10  
  Zajęcia   15:10 - 17:00   15:10 - 16:00  

Do góry

Koszt inwestycji

W celu poznania szczegółów, zapraszamy do kontaktu.

Do góry
 
Skontaktuj się z nami Kontakt 22 460 46 00
Zarejestruj się na szkolenie Rejestracja na szkolenia
Zobacz nas na Facebooku Zobacz naszą stronę na Facebooku
Zobacz nas na YouTube Zobacz nasz kanał na YouTube
 
Poleć tą stronę w Google