Szukaj w serwisie

Logistyka procesu dystrybucji


Cele szkolenia

Kurs prowadzony jest w laboratorium komputerowym.
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zagadnieniami związanymi z zarządzaniem zapasami, kształtowaniem infrastruktury magazynowej oraz przepływem towarowo - informacyjnym w procesach dystrybucyjnych. Zajęcia skupiają się na identyfikacji popularnych problemów występujących w systemie logistycznym oraz proponowaniu środków zaradczych pozwalających usprawnić realizowane procesy.

Do góry

Profil uczestnika

Szkolenie skierowane jest do menedżerów i specjalistów z działu logistyki oraz innych działów w przedsiębiorstwie współuczestniczących w procesie dystrybucji wyrobów do klientów.

Do góry

Korzyści dla uczestników

Dzięki uczestnictwu w szkoleniu jego uczestnicy będą:

  • potrafili zidentyfikować przyczyny i źródła problemów, z którymi mają do czynienia na co dzień w swoich przedsiębiorstwach,
  • znali metody i narzędzia pozwalające usprawnić ich działania/procesy i potrafili je zastosować we własnym przedsiębiorstwie.

Do góry

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych - 2 dni

Do góry

Program szkolenia

Dzień I

  1. Zarządzanie procesem dystrybucji - wprowadzenie:
    • kształtowanie strategii dystrybucyjnych przez producentów,
    • współpraca logistyki z marketingiem,
    • zarządzanie logistyczne dystrybucją,
    • wąskie gardła procesu dystrybucji.
  2. Problem zapasów w tradycyjnym łańcuchu logistycznym:
    • problem braku przepływu informacji między współpracującymi przedsiębiorstwami,
    • dublowanie zapasów w łańcuchu logistycznym,
    • efekt byczego bicza.
  3. Logistyczne zarządzanie zapasami dystrybucyjnymi:
    • potrzeba wdrożenia klasyfikacji zapasów wyrobów gotowych,
    • zarządzanie zapasami dystrybucyjnymi.
  4. Kształtowanie logistycznej obsługi klienta:
    • audyt wewnętrzny i zewnętrzny,
    • reakcje klientów na brak towarów,
    • analiza ABC,
    • kształtowanie strategii obsługi klienta.


Dzień II

  1. Tworzenie i zarządzanie siecią magazynową (dystrybucyjną):
    • decyzje dotyczące kształtowania sieci magazynowej/dystrybucyjnej,
    • lokalizacja magazynów,
    • rejonizacja klientów.
  2. Przewidywanie przyszłego zapotrzebowania dystrybucyjnego:
    • prognozowanie sprzedaży w przedsiębiorstwie,
    • wady i zalety prognozowania ilościowego i intuicyjnego,
    • problem dokładności tworzonych prognoz sprzedaży,
    • idea współdziałania w tworzeniu prognoz sprzedaży.
  3. Planowanie potrzeb dystrybucyjnych:
    • wykorzystanie prognoz w tworzeniu planów przyszłego zapotrzebowania,
    • system DRP (planowanie potrzeb dystrybucyjnych).
  4. Współpracy producenta i pośredników handlowych w celu tworzenia "wartości dodanej" dla konsumenta - idea zintegrowanego łańcucha logistycznego:
    • wymagania względem współpracy w zintegrowanym łańcuchu logistycznym,
    • integracja informacyjna partnerów,
    • nowoczesne strategie logistyczne w procesach dystrybucji oparte na koncepcji łańcucha logistycznego.

Do góry

Harmonogram

Przedstawiamy Państwu przykładowy harmonogram szkolenia.

  Harmonogram   Dzień 1   Dzień 2  
             
  Rejestracja uczestników   9:45 - 10:00      
  Zajęcia   10:00 - 11:00   9:00 - 11:00  
  Przerwa   11:00 - 11:15   11:00 - 11:15  
  Zajęcia   11:15 - 13:00   11:15 - 13:00  
  Obiad   13:00 - 13:45   13:00 - 13:45  
  Zajęcia   13:45 - 15:00   13:45 - 15:00  
  Przerwa   15:00 - 15:10   15:00 - 15:10  
  Zajęcia   15:10 - 17:00   15:10 - 16:00  

Do góry

Koszt inwestycji

W celu poznania szczegółów, zapraszamy do kontaktu.

Do góry
 
Skontaktuj się z nami Kontakt 22 460 46 00
Zarejestruj się na szkolenie Rejestracja na szkolenia
Zobacz nas na Facebooku Zobacz naszą stronę na Facebooku
Zobacz nas na YouTube Zobacz nasz kanał na YouTube
 
Poleć tą stronę w Google